Gracz - zdrowy fizycznie, niekoniecznie psychicznie
19 września 2008, 10:43W powszechnie panującej opinii, miłośnik gier komputerowych, który całe dnie spędza przed ekranem, szybko zamieni się w otyłego okularnika o słabej kondycji.
Masowe polowania na wieloryby rozpoczęły się setki lat wcześniej, niż sądzimy?
14 czerwca 2018, 16:30Masowe polowania na wieloryby, które mogły zagrozić istnieniu wielu gatunków, mogły rozpocząć się o wiele wieków wcześniej, niż się obecnie uważa. Tak przynajmniej twierdzą archeolodzy z Uppsali i Yorku, którzy na łamach European Journal of Archeology zaprezentowali wyniki swoich najnowszych badań.
Niższe OC dzięki grom?
3 października 2008, 10:59Allstate Corp., firma specjalizująca się w ubezpieczeniach komunikacyjnych, chce sprawdzić, czy gry komputerowe uczynią z osób po 50. roku życia lepszych kierowców. Jeśli odpowiedź będzie brzmiała "tak", to graczom zostaną zaoferowane zniżki ubezpieczeniowe.
Microsoft zdradza szczegóły techniczne konsoli Xbox X. Szykuje się wiele interesujących zmian
25 lutego 2020, 10:03W grudniu Microsoft pokazał, jak będzie wyglądała jego najnowsza konsola Xbox X. Teraz z firmowego bloga możemy dowiedzieć się znacznie bardziej interesujących rzeczy – jak będzie zbudowana wewnątrz.
Kontrasty oka gracza
30 marca 2009, 09:56Komputerowe gry akcji nie tylko nie niszczą wzroku, ale także poprawiają czułość oka na kontrast (ang. contrast sensitivity). Można więc powiedzieć, że stanowią swego rodzaju trening.
DeepNash blefuje i wygrywa z ludźmi w Stratego, grze o większej liczbie stanów niż go
5 grudnia 2022, 10:55Sztuczna inteligencja firmy DeepMind, która jako pierwsza pokonała człowieka w go, nauczyła się blefować w strategicznej grze planszowej Stratego. Co więcej, potrafi wygrać z człowiekiem tę grę, która ma znacznie więcej możliwych scenariuszy niż go czy poker. Najbardziej zaskakujący był dla nas fakt, że DeepMind był w stanie poświęcić wartościowe zasoby, by zdobyć informację o ustawieniu przeciwnika i jego strategii, stwierdzają twórcy algorytmu.
Wirtualna telerehabilitacja
19 marca 2010, 09:50Inżynierowie z Rutgers University wykorzystali konsolę PlayStation 3, rękawicę do gier oraz wykonane na zamówienie specjalne oprogramowanie i gry, by w ten sposób zwiększyć szybkość ręki i zakres ruchów palców nastolatków z porażeniem mózgowym. Wszystko to miało rozszerzyć wachlarz dostępnych dla nich czynności, w tym samoobsługowych czy związanych z utrzymaniem porządku w domu.
Witryny coraz 'cięższe'
17 czerwca 2015, 11:59Jeśli masz od pewnego czasu wrażenie, że internet działa Ci wolniej, to nie jest to tylko wrażenie. I nie jest to wina komputera czy połączenia. Witryny internetowe puchną w oczach. Z danych HTTP Archive dowiadujemy się, że obecnie przeciętna witryna internetowa ma 2,1 megabajta. To dwukrotnie więcej niż jeszcze trzy lata temu.
Całkiem nowe PlayStation 3
30 grudnia 2006, 07:58Sony przygotowuje prawdopodobnie kolejną wersję PlayStation 3. Ma ona trafić w ręce osób zainteresowanych wykorzystaniem konsoli przede wszystkim jako odtwarzacza wideo.
Android podatny na prosty atak
28 lipca 2015, 07:56Jak twierdzi firma Zimperium, aż 95% smartfonów z Androidem może być podatnych na prosty atak przeprowadzany za pomocą wiadomości tekstowej z dołączonym plikiem wideo. Pracownicy Zimperium poinformowali, że we wbudowanym w Androida narzędziu Stagefright, które służy do odtwarzania plików multimedialnych, istnieje dziura pozwalająca na całkowite przejęcie kontroli nad smartfonem